Въпроси

6 коментара:

  1. Можете да публикувате тук въпроси свързани с дейността на Домоуправителя.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Екип от юристи, обслужващи Националната асоциация на домоуправителите в Република България, организира съботно – неделни курсове по управление и поддръжка на Етажната собственост. Курсовете са с практическа насоченост и целят да запознаят домоуправителите и гражданите с основните задължения, права и процедурни правила по Закон за управление на Етажната собственост.
      На курса ще научите:
      - Що е то обща част?
      - Как се управляват общите части?
      - Как се организират и провеждат общи събрания?
      - Как да се справим с недобросъвестен съсед?
      - Как се решават проблемите с експлоатационните дружества?
      - Как се обжалват протоколи от общи събрания и защо някои решения могат да са незаконосъобразни?
      - Счетоводство и отчетност на общата каса?
      И всички останали неща които Ви вълнуват и представляват интерес за Вас.


      Място на провеждане на курса:
      - гр. София, Парк-хотел Москва, ул. Незабравка 25, ет. 4, офис 404.
      Времетраене:
      - събота и неделя от 9.30 ч. до 17.30 ч. / обучението включва разиграване на определени примерни ситуации и разрешаване на всички допълнително поставени от Вас задачи./
      - От 8 до 10 човека.
      Цена:
      - 70.00 /седемдесет/ лв. без ДДС, платими в началото на курса.
      - Удостоверение за преминато обучение за управление на етажна собственост.
      Период на провеждане: от 01.12.2012 г. до 01.01.2013 г.

      За допълнителна информация:
      гр. София, Парк-хотел Москва, ул. Незабравка 25, ет. 4, офис 404,
      Адв. Георги Славов – 0899947210,
      Юрисконсулт Вяра Сарафова – 0899941101,
      Eл. поща: sarafova_slavov@abv.bg

      Изтриване
  2. Здравейте,

    ние сме фирма Ред спотс АД за GPS и GSM услуги.
    Предлагаме у-во за комуникация в асансьора. Скоро фирмите за поддръжка ще поискат от Вас да закупувате такива у-ва. Ние го предлагаме на цена от 135 лв. без ДДС. Това и трябва да е диапазона в който ще се продават. Всичко друго ще е много голяма печалба. Ако имате интерес и се обедините при закупуването на такива у-ва - ще Ви направим отстъпка.

    ОтговорИзтриване
  3. Здравейте,
    имаме следния казус - за изготвяне на технически паспорт на нашия блок- Имаме 4 входа, с по 32 апартамента и с отделен домсъвет на всеки вход, но абонатната станция е една- т.е Един технически паспорт за цялата сграда - това значи ли едно общо събрание на всички собственици от блока - или отделни събрания по входове- нямаме един общ домоуправител, дори всеки вход има регистрирана отделна Книга на собствениците- не е ясно как да се процедира? Ако е общо събрание на целия блок, то кой се подписва за Управител на Протокола ( или всички Домоуправители?)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте,
      като цяло се изготвя технически паспорт за площта на целия имот, а не само в границите на отделните етажни собствености. Ето защо във всички случай, без значение дали абонатната станция е една или са няколко, паспортът е един, защото архитектурно и конструктивно сградата е едно цяло. Тъй като обаче по-голямата част от строителната документация, особено на по-старите сгради, липсва, това ще доведе до много висока цената на изготвяне на техническата документация. Това се обуславя от факта, че на консултанта, който ще работи по вашия проект, ще му бъде много трудно да намери тази документация (ВиК, електро- и останалите инсталации в масовия тип жилищно строителство; къде са гредите и колоните на една сграда, къде е противоземетръсната шайба и дали изобщо има - консултанта трябва да прегледа с ултразвук всички стени).
      Поради високата цена на проекта бих препоръчал всяка етажна собственост за проведе общо събрание, на което да се гласува изготвянето на такъв технически паспорт. В последствие, ако даден член на етажната собственост не покрие своята част от общата цена на проекта, ще можете да реагирате и ще имате аргументите да използвате всички способи посочени в ЗУЕС, включително и събиране на парите по съдебен ред, ако се стигне до там. Като цяло е хубаво да имате съгласието на всички, защото това е дълъг процес и освен финансов аспект, живущите ще трябва и да съдействат на консултанта. След като имате решение и от четирите входа, домоуправителите като представители на етажните собствености ще бъдат натоварени с изпълнение на решението. Хубаво е да има представители от всеки вход, които да се явяват контролен орган, защото както споменах ще става въпрос за разходване на не малки средства. Може да вземете решение един от домоуправителите да разписва всички протоколи, а финалния паспорт може да се изготви с по едно копие за всички етажни собствености и едно задължително да се предостави в Общината. От своя страна общината създава и поддържа регистър на внесените технически паспорти, където техните оригинали се съхраняват на хартиен и на магнитен носител. Заверено копие от паспорта се предоставя и на Агенцията по геодезия, картография и кадастър. Самият документ започва с регистрационен номер, който съвпада с номера на сградата от кадастралната карта. Така след въвеждане на единната информационна система за имотите могат да се правят справки по номера. Тази информация ще бъде платена за службите извън кадастъра и достъпна за нотариусите, банковите служители при предоставяне на кредит и други, като се спазват изискванията за защита на личните данни.
      За по подробна информация можете да се обърнете към някоя от консултантските фирми с пълна проектантска правоспособност, получили лиценз от Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Пълен списък можете да намерите на www.kiip.bg.

      Надявам се, че съм полезен. Желая ви успех в начинанието!

      Изтриване
  4. Здравейте,домоуправител съм на жилищен блок състоящ се от 79 ап.Има живущи в сградата които отказват да си плащат таксата за ток асансьор и др.
    Как трябва да се подходи към тези хора,при положение че останалите живущи на общо събрание са единни че тези хора трябва да си плащат.

    ОтговорИзтриване